dijous, 4 d’octubre del 2007

PASTIS DE POMA

Aquest pastís de poma me la va ensenyar a fer la meva mare i de tant en tant la faig.
M'agrada molt aquesta verió de pastís de poma perquè és molt lleuger i boníssima.
També la porto quan ens conviden a sopar o venen gent a casa o quan faig visites a malalts (sobretot pels familiars que els cuiden) i la veritat és que té molt èxit.












Per fer la massa necessitem:
farina
mantega
sal
aigua
i llevadura (1 sobre)

Agafo farina i sal en un gran bol, li poso la mantega i amb les mans la desfaig.
Hi afageixo aigua (de mica en mica) fins que es pot començar a treballar bé. Faig una bola i segueixo treballant-la. Li poso la llevadura i deixo reposarla mitja horeta.
Quan ja ha crescut una mica, la torno amassar i la passo per sota el rodillo per estendre la pasta sobre una plata de forn, on hi hauré posat paper sulfuritzat. Punxo la pasta i la poso al forn a 180 graus. (per sobre, li podem posar paper de plata).

Per fer el pastís de poma
mantega
5 pomes
sucre moreno
canyella en pols
estracte de vainilla (a gust del consumidor) molt poquet...

Mentres la pasta es comença a fer al forn, pelo les pomes, els hi trec el cor i les
tallo finament. Un cop les tinc totes pelades i tallades a grills finets, trec la plata del forn i les col·loco de manera ordenada, fent algun dibuix o senefa sobre la pasta ja mig cuita.
Per sobre de la poma, li poso troçets petits de mantenga en diferents punts, espolso una mica de canyella, sucre moreno.
Torno a col·locar la plata al forn a temperatura suau i la deixo fins que la pasta i la poma estàn cuites.
BON APPETIT!

4 comentaris:

Carlos ha dit...

Que bien se ve, imagino su sabor

Gemma ha dit...

Quina pinta més bona!
Aquest pastís teu m'ha fet pensar que jo no tinc pastissos de poma al meu blog :( I això que m'agraden moltíssim! Hi hauré de posar remei... :)
Ja t'has decidit pel robot?

Unknown ha dit...

GEMMA

AAH NOIA! :D doncs vinga vinga, SORPRENT-ME! ;-)

Doncs no m'he decidit per a res... de moment :( tinc moltes fronts oberts i no tinc clar encara res.

Li he preguntat al Carlos en el seu blog, que fa servir per fer els pans tant xulos que faaa! :P

Marta ha dit...

Quina pinta mes bona!!!! Provaré a fer-lo prompte.