dimecres, 5 de desembre del 2007

DORADA A LA SAL

L'Orada m'agrada fer-ne quan tenim convidats a casa. L'únic convenient és el "perfum" que deixa per tota la casa....










Jo sempre la comproben fresca i només és necessita 1 Orada o mitja per persona (segons la mida i la gana), enterrarla en sal gruixuda, sense deixar-li cap part desenterrada, ha d'estar totalment coberta. Posar el forn a 180 graus, durant més de mitja hora. Un cop la sal s'ha soldat, el peix ja és cuit. Donar copets per trencar la sal i desenterrar el peix.
Per a nosaltres, no necessita res més. El sabor de la carn de l'Orada és molt perfumada i menjada aixi és una delícia. No us oblideu de menjar-vos les galtes! Aixi m'ho va ensenyar el meu pare desde ben petita i segueixo la tradició. A més, que les galtes dels peixos són exquisits! BON APPETIT!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,
Pels que som poc experts a la cuina, trobem a faltar aclariments, del tipus...la dorada com s' ha de demanar a la pesquetera, amb escames o sense?, el forn? hem de posar la safata a mitja alçada? i la calor per sota o per abaix o pels dos?
moltes gràcies, Marta.

Unknown ha dit...

HOLA MARTA

Jo crec que tu mateixa ja has respost a les preguntes ;-)

La peixatera normalment et pregunta com ho vols o com ho penses cuinar.
En aquest cas, sempre et treu les escames.

Tema forn. Dependrà del forn que tens.
Avui dia n'hi ha de molts senzills però també de molts sofisticats. Crec que el més interessant, és saber com treballa el teu.