dimecres, 14 de novembre del 2007

POLLASTRE AMB LLIMONA, PANSES i PINYONS

Recordo un dia al menjador de la universitat, veure l'Ignasi desossant i tallant la cuixa d'un pollastre a una estudiant seva, després de contemplar maniobres perilloses amb el ganivet de la estudiant en questió. Jo em vaig quedar perplexe, pero després vaig saber que a Chipre, la gent s'acotuma a trobar la carn tallada en el plat. Així que quan venia a casa a sopar tota la colla, ja tallavem la carn a bocins.

Avui li he fet el dinar a la meva mare i això que a ella no li agraden les "filigranes" forasteres i m'ha sorprès quan m'ha dit que li semblava molt bo.











Per fer aquest plat necessitem:
2 cuixes de pollastre
2 llimones (suc i pell)
2 alls
panses
pinyons
vi blanc
alfàbrega
pimentó vermell
oli d'oliva

En una paella, posem un rajolí d'oli i primer de tot li posem els alls tallats. Abans que es cremin i posem el pollastre tallat a tires. Deixem daurar la carn, fent voltes. Ratllem per sobre una pell d'una llimona (la part groga, mai la blanca) i un polsim de pimentó vermell. Li afegim el suc de dues llimnoes i deixem reduir. Anem remenant perque vagi agafant una textura daurada. Afegim un vas de vi, les panses i els pinyons. Tornem a deixar reduir. Un cop cuit, deixem reposar.

Nota1: M'ha sorprès molt positivament el sabor que ha deixat les panses i els pinyons en aquest plat de pollastre i llimona. M'agradava molt trobar-ho entremig del paladar, donant un gust i textura del tot diferent a la del pollastre que havia agafat molt gust a llimona, all i pimentó.

Nota2: Aquest pollastre es pot perfectament mesclar amb enciam i posar a dins un pa estil pita o similar. A mi personalment m'entusiasma amb un miqueta de salsa perrins.

5 comentaris:

Qalamana ha dit...

¡Hola Cristina!
Me alegra que te guste mi cocina: es muy chiquitina pero así tengo menos que limpiar :D
Tomo nota de tu blog culinario...

Carlos ha dit...

Cristina estos moldes son de orígen francés, buscá en internet siliconflex, ahí seguramente tendrás información. Un beso

Unknown ha dit...

Qalamana
Gracias, seguimos en contacto.

Carlos
Muchas gracias, me lo miro...

Sole ha dit...

Hola Cristina, ahir vaig fer aquesta recepta per sopar, i al meu home li va fascinar...
Moltes gràcies per la recepta!
Un petó

Unknown ha dit...

SOLE

Me alegro! Es un medio invento... como siempre he sido medio rebelde, no me gusta en demasia las directrices y siempre voy "provando" cosas nuevas....