dijous, 10 de gener del 2008

TORTELL DE REIS

Per Reis, vaig voler provar de fer un tortell de Reis, tot i que no tinc Kitchen Aid ni maquines per amassar. Només una maquineta però que em va ajudar bastant. Era el meu primer tortell i vaig fallar en algunes coses però tot i aixì, estic contenta del meu treball, perquè ser que la pròxima vegada, serà molt millor.

He seguit varies receptes que he trobat per la xarxa. Els ingredients són de la Boston pero com que no tinc termomix, he seguit la recepta en altres webs....














Per fer aquest tortell he necessitat:

per fer la primera massa per arrancar
5o grms de farina de força
20 grms de llevadura de pastisseria
100 ml de llet tèbia.
(queda més aviat líquid)

Per fer la massa
450 grms de farina de força
un culleradeta de sal
100 ml de llet tèbia
2 cullerades d'aigua de taronger
125 grms de mantega
3 ous i una clara (el 4 rovell el reservem per pintar la massa abans de posar-ho al forn).
120 grms de sucre (si pot ser sucre invertit millor, així no s'asseca tant aviat)
1 cullerada de mel
1 copeta de rom
la pell d'una llimona i d'una taronja

Per l'interior
aigua
sucre
ametlla

Per decorar
sucre glass
fruita confitada (taronja, meló i cireres)
una clara d'ou per pintar

Per fer el relleno de l'interior d'ametlla i sucre. He seguit les instruccions que m'ha donat la meva mare. És comença fent l'almibar amb aigua al foc i se li afegeix de mica en mica, el sucre. Quan ha bullit una estona, es treu del foc, i se li afegeix l'atmetlla. Quan queda lligada i brillant i també bastant pringós.

Per fer la primera massa d'arrancar, en un bol petit barregem la farina i la llevadura. Mica en mica, anem afegint la llet tèbia fins conseguir una mescla omogènia. tapem amb paper film i deixem reposar, fins que dobli el volum. Ha d'estar a temperatura ambient. La podem preparar si volem, el dia anterior.

Per fer la massa gran. Posem la farina i al mig aboquem els 3 rovells d'ous, prèviament batuts. Afegir la sal i el rom, l'aigua de flor de taronger (azahar), el sucre i les pells de llimona i taronja., raspats previament amb el microplane. Queda una textura exquisitaaaa, val la pena, de debó!
Anar amassant fins que la massa deixi de ser enganxosa. Dividir la mantega (no ha d'estar freda) a troçets i afegir a la massa. La massa ha de quedar elàstica i uniforme.
Deixar la massa reposar en una plata prèviament engrassada i sobretot tapar la massa perque no s'assequi amb un paper film. Deixar-ho reposar mínim una hora en un lloc càlid. Un cop passada aquesta hora, tornar a treballar la massa per acabar fent la forma.

Per decorar, he dividit la massa en dues parts i he fet dues corones. En una, hi he posat a sobre el relleno d'ametlla, juntament amb la fava i la figureta del Rei (per cert, com costa trobar una fava!) i l'he cobert a sobre amb l'altre corona. Batre el blanc d'ou que ens quedava i amb un pizell, pintar el tortell perquè es dauri quan sigui a dins del forn. Només hi falta posar les fruites confitades i el sucre glass a sobre.

Deixar-lo al forn mitja horeta, a uns 180 graus. BON APPETIT!

8 comentaris:

Gemma ha dit...

Té molt bona pinta! I la recepta? :)

Floc ha dit...

Quin tortell Cristina! A mi em perdonaràs, però t'ha quedat de meravella... I segur que devia estar impressionant!

Moltes gràcies pel teu comentari al blog, m'ha fet molta il·lusió! I t'he de donar tota la raó, es tracta d'ignorància pura i dura, no té més. Però quina pena, no trobes?

Últimament sento molt parlar de tu! ;D

Una abraçada ben forta!

delantal ha dit...

Tiene una pinta excelente. Los primeros que yo hice los tuve que tirar.

Sara ha dit...

Això, això... on està la recepta??

Cristina: t'ha quedat com de pastisseria... quin aspecte més bo!

Enhorabona!

Anònim ha dit...

Cristina!

Aquest tortell és fantàstic. Jo també ho vaig intentar l'any passat i el resultat no va ser gaire bo doncs vaig tenir problemes amb els llevats. Aquest any ho he tornat a provar i el tortell semblava el Krakatoa! No tenia prou safata de forn.
Et dic el mateix que la Gemma: penjaras la recepta?

Petons.

Marta.

Gemma ha dit...

Ole! Ara m'agrada! Aquesta recepta és per a professionals... Felicitats!

fina ha dit...

Que vol dir ? la primera massa per arrancar
En quin moment s'afageix, es barrreja amb l'altrte massa.???

Unknown ha dit...

HOLA FINA

Mira't el blog de "la maleta de boston".
Ella es LA crack dels tortells de Reis ;-)