dimecres, 6 de febrer del 2008

YAOURT BLANC

Recordo quan la meva àvia i la meva mare, feien yogurts a casa amb la yogurtera que es va posar de moda a finals dels 70? la meva àvia comprava totes les maquinotes que sortien i per duplicat, una per a ella i l'altre per la meva mare. La recepta és de la meva tia Marida de Bordeaux. A ella li sortien més densos i ferms.












Per fer aquests yogurts amb yogurtera es necessita.
1 pot de yogurt de vidre, natural sense sucre
llet sencera
1 cuilleradeta per potet de llet en pols

Repartir en parts iguals el yogurt en els pots. Afegir-hi la culleradeta a cada pot i finalment acabar d'omplir amb la llet. Remenem i ja podem posar en marxa la yogurtera.

Un cop acabat, els posem a la nevera. Per provar-los, els hi afegit sucre moreno o mèl en el segon. BON APPETIT!

5 comentaris:

Gemma ha dit...

Quins records :)
Aquestes maquinetes eren molt pràctiques. Per què ja no s'utilitzen? Tampoc porten tanta feina... ni tan sols sé si ara en venen :(

Unknown ha dit...

hola Gemma!

Si que les venen, jo les he vist! Ara són rodones... potser al Corte Inglés?

gemma ha dit...

La meva mare també en tenia (i té) una, però la seva no té els potets petits, fa un pot gran (potser 750ml) de iogurt.
No sé perquè no es fan servir ara, el iogurt que feien era rebó.

plugim constant ha dit...

Hola, acabo de descubrir el món dels blocs i les seves possibilitat, he caigut en el teu i voldria felicitar-te perque es completíssim, estic flipant del nivell que corre. Ja que parleu de fer el iogurt a casa, què en penses de fer-ho amb la Thermomix? al llibre bàsic hi ha una recepta, jo la vaig fer un dia però em va quedar molt líquida, tens alguna opinió al respecte? gràcies

Unknown ha dit...

Holaaa!

Gràcies! bé el meu és d'un nivell bàsic... ejejej

Doncs no tinc la thermomix, per tant no conec la recepta... però pel que he esbrinat (fent proves), crec que el secret del yogurt, és la llet en pols. Anims i soort!