dimarts, 5 de febrer del 2008

TRINXAT DE CERDANYA AMB BACON

La meva mare està tot el dia amb la seva línea. No és que sigui massa presumida vestint però si amb la línea i si jo m'engreixo, em renya! Quan vivia a frança, els meus avis, tenien un hort i recorda que treien la col de sota la neu. Ara apenes hi ha neu i la nostra generació, valorem poca aquesta verdura. La recepta original del trinxat de Cerdanya, és fa amb llar però a casa nostra no ens agrada.











Per fer el trinxat necessitem
1 col
2 patates
bacon
pebre

Fem bullir la col i la patata. Aixafem amb una forquilla la verdura.
En una paella sense oli, daurem el bacon i amb el mateix greix que deixa el bacon, sofregim una mica la col amb la patata aixafada, fen alguns tombs i ja ho tenim llest. BON APPETIT!

3 comentaris:

Sara ha dit...

Ooooh... que bó, el trinxat... jo també hi afegeixo allet picat i torradet, i cansalada enlloc de bacon (bueno, no sé si és correcte denominar-ne diferent, però jo cansalada en dic de la cansalada salada (potser més rústica) i bacon de la fumada (de la més industrial, per dir-ho d'alguna manera)...).

Anònim ha dit...

hola cristina,
anda que tú dices de mis fotos, pero es que me encantan las tuyas. enhorabuena!

Dolita ha dit...

Hola Cristina,
me encanta este plato,sencillo y sabroso.
Un saludo

Dolita