dissabte, 24 de novembre del 2007

TABOULÉ DE BACALLÀ

Feia setmanes que el Ignasi em deia, quan tornarem a fer taboulé, i quan mejarem taboulé i un dia em vaig trobar la sèmola a sobre el marbre de la cuina i vaig pensar.... Haig de fer taboulé si o si... No es que no m'agradi, al contrari, m'apassiona el tamboulé però no ser perquè no trobava mai el moment perquè el volia fer diferent i especial, fins que se'm va ocòrrer que el podria fer amb bacallà esqueixat. El bacallà desalat, no es un peix que m'agradi massa, a no ser que sigui esqueixat o en bunyols. El fresc, m'entusiasma.

Per fer-lo necessitem:
Sèmola
1 pebrot vermell
1 pebrot vert
1 tomàquet
1 ceba
2 alls
1 cogombre
àlfabrega fresca
i molta menta fresca
1 llimona expremuda + virutes de pell
oli
pebre
sal
olives (vaig oblidar posar-ne)
panses
i bacallà desalat esqueixat










Tallem totes les verdures finament i les barregem totes, afegint-hi el suc de la llimona i la raspadura de la seva pell, una mica de pebre, poca sal, àlfabrega i la menta picada.
Apart haurem barregat la sèmola amb aigua perquè infli (mirar però les instruccions de la semòla que compreu). Ho barregem tot i deixem reposar perquè la sèmola agafi tot el gust i perfum de la menta i les verdures amb les panses.

Aquest plat el podem anar variant, afegint-hi olives, nous, panses i fins i tot pernil dolç i/o pollastre. Tota una delícia de sabors! En aquest cas, li he afegit bacallà esqueixat.
BON APPETIT!
hemc16 - bacalao

3 comentaris:

Sara ha dit...

Això té una pinta... senzillament ESPECTACULAR. A casa ens encanta el Taboulé, i t'asseguro que provarem aquesta nova recepta a lo "esqueixada exòtica".

Enhorabona per aquest blog tant polit!

Sara

Anònim ha dit...

ei i si en lloc de alfàbrega hi posem jul.i.verd, com al Taboulé tradicional, q us sembla??? ..una pregunta, no heu sentit mai dir q a vegades el cus cus es deixa marinar en llimona en ves de bullir.lo? q en penseu??

*Àfrika*

Unknown ha dit...

Hola "Afrika"

No en tenia ni idea....
I no te molt/massa gust a llimona?
Ja preguntaré perquè m'ha sorprès.
Moltes gràcies per escriure, Cristina