diumenge, 9 de desembre del 2007

GELAT DE TURRÓ

Del curset que vaig assistir de Covadonga de la Rita, he intentat fer el gelat de turró que ens va ensenyar. La veritat és que era una mica assèptica que pogués conseguir alguna cosa positiva, sense estris "professionals", però sorprenenment, el gelat ha estat tot un èxit i molt bo. El Xavi i l'Ignasi que no són menjadors de gelats de turró perquè no els entusiasmen, el van trobar boníssim i van repetir. L'únic que ha patit les conceqüències d'aquesta prova, ha estat el meu vell minipimer que treia fum, pobret...










La recepta original era amb quantitats més petites però jo he afegit una mica més de tot per poder omplir el motlle gran acabat de comprar. El que si he fet, és deixar la quantitat de sucre igual, ja que no m'agrada massa el gust del sucre. Aixì que per fer aquest gelat necessitem:
3/4 tauleta de turró de xixona (no cal dir que ha de ser de bona qualitat)
500 cl. de nata (muntada)
5 ous
200 grams de sucre

Montar la nata i reservar-ho a la nevera. Batre les llemes amb 50 grms de sucre i barrejar-ho amb el turró triturat. Incorporar la nata que havíem reservat a la nevera, intentant que aquesta, no s'aixafi i perdi el mínim del seu volum. Ho tornem a posar a la nevera. Montem les clares a punt de neu amb la resta del sucre (els 150 grms), i finalment ho barregem tot i ho fiquem a dins un motlle i al congelador. Per desmotllar-lo, li he passat una mica d'aigua calenta en el motlle. BON APPETIT!

6 comentaris:

Gemma ha dit...

Quina pinta! Ara mateix me'n menjaria un tall! Estic segura que et va quedar boníssim!

Unknown ha dit...

si que va quedar bo, si! i sense sucres especials ;-)

Boston1955 ha dit...

Uiiiiiiii, Cristina aixo ha d'estar bo pero no puc amb el turro de xixona, vaja no puc amb els dolços de Nadal, pero es epectacular.
Gracies per les teves visites incondicionals. Aquest dies estic de to baix. Y poc treballo.

Anònim ha dit...

hola cris, quanta estona ha de estar al congelador?
ho probaré aquesta setmana.
Aquestes mides per quantes persones son?

Unknown ha dit...

Boston
Es molt cremos, res a veure amb el turró! ;-)

Farruquita
Doncs jo ho vaig fer el dia abans. El secret, es posar-hi paper sulfuritzat perque no faci cristalls.
Aquest motlle es enorme. En tens per ben be una dotzena de persones.

enric ha dit...

Com que de ben segur que passat festes sobraran turrons, enguany no deixaré que es facin malbé i en faré gelat.

A mi, Boston, de turrons només m'agraden els de crema cremada (i han de ser molt bons perquè en mengi només una mica), però té raó la Cristina, ja que el gelat de turró de xixona (jo sempre compro el de La Jijonenca) no té res a veure amb el turró pròpiament dit.

Salutacions.