dijous, 23 d’agost del 2007

MERGUEZ

Segons el blog de "l'Amical de la MERGUEZ", (perquè en el Wikipèdia no deia massa cosa) l'origen de la Merquez (a frança ho escriuen també de vegades "mergueses") existeix a Algeria desde a principis del segle XVIII. Desde l'invasió d'Algeria pels francesos, en el 1830 i la Merguez va ser adoptada per a ells, a principis del segle XX.













Aquesta "botifarra" és a base de carn fresca de xai o de bou. En la seva recepta tradicional no s'utilitza el porc (el porc no és mai utilitzat en països àrabs) i normalment és aromatizada amb herbes i picantona. A mi personalment m'entusiasma! però no la compro a qualsevol lloc.

Vaig descobrir aquesta delícia en les festes i fires de pobles a França. Te la donen acabada de fer amb pa (estic bocata) i li afegeixen mostassa de Dijon o no.

Jo ara les faig quan vaig a fer des randonnées (excusions a la muntanya). Mhmhmhm!
És poso sobre una planxa sense oli i les vaig girant fins que es van fent mica en mica. Val la pena menjar-les encara calentes.
BON APPETIT!