dilluns, 15 d’octubre del 2007

PASTIS DE PRÉSSECS

Aquest pastís el feia la meva àvia, era una entusiasta dels préssecs d'aigua a igual que jo. I ara me'l ha donat la meva mare. Recordo que quan era petita, hi havia un anunci a França que deia -"C'est un peché de ne pas manger de pêche en été"- (és un pecat, no menjar préssecs a l'estiu) i la meva àvia m'ho recordava. Ara ho dic jo, cada vegada que comença l'estiu. Llàstima que s'ha acabat la temporada de préssecs.

Els ingredients són:
1 base de pasta fullada
4 préssecs grans
3 ous
1 pot de crema de llet
sucre moreno










Per la base, vaig agafar (per falta de temps) pasta fullada Buitoni o Nestlé. La pico, la poso al forn a foc lent amb paper de plata per sobre perque no és cremi. Mentrestant, vaig tallant els préssecs a grills finets. Trec la plata del forn i poso els préssecs per sobre, com quan faig el pastís de poma. Apart, trenco i bato 3 ous, hi afegeixo un pot de crema de llet i segueixo remenant fins que estigui tot unificat. ho tiro tot per sobre vigilant que no s'escapi fora de la massa per no fer un desastre. hi afegeixo sucre moreno per sobre i h fico a dins del forn.
Ho poso a 180 graus perque no es cremi i ho vaig vigilant fins que queda cuallat.
BON APPETIT!

3 comentaris:

Marta ha dit...

Te una pinta bonísima, aquest pastiss. T'agafe un troç per al café

Unknown ha dit...

Moltes gràcies Marta, la veritat és que estava molt bo! tot i que no sóc massa de dolços. Has vist el de la Gemma? TE una pinta...Aquest si que es de PROFESIONAL!

Gemma ha dit...

El teu pastís també té molt bona pinta, eh? A vegades les receptes més fàcils queden millor que les complicades...