dijous, 26 de juliol del 2007

POLVO A FEIRA

De petita quan anavem amb barca amb la familia i amics per les costes del cap de creus, el meu
pare, familiars i amics és dedicaven a pescar pops a pulmó lliure. Un cop pescats, encara recordo com anaven cambiant de color sobre les pedres de la platja mentres es movien, com tiraven tinta i és clar a mi em feia un cert respecte. De més grandeta quan he fet submarinisme, sempre els he observat encuriosida però poca cosa més. El Pop fet a la "feira" m'agrada moltíssim i sempre que hi penso en faig. Ademés, em recorda la meva infantesa.

Pop a la feira
Necessitem:
1 Pop o una cua de pop (dependrà de quants sóm i de la mida del pop)
pimentó picant (es diu aixi en català?)
sal gruixuda
oli
1 fulla de llaurer













Per fer el Pop, dies abans el poso al congelador (diuen que s'estoba i perd duresa i així no cal donar-li cops). El dia que l'haig de fer, el trec unes quantes hores abans o el dia anterior perquè és descongeli. Poso aigua a bullir amb una fulla de lleurer i un cop bullida l'aigua submergeixo el pop sense tallar una vegada, conto fins a 5 i el trec i repeteixo l'operació 3 vegades. A l'última capbuçada o a la 4, el deixo una estoneta (dependrà del seu volum però generalment es poquet) perquè quedi cuit però ferm. Un pop que és desfaci a la boca perd tota la seva gràcia. S'ha de poder mastegar.

El tallo a bocinets i li afageixo sal gruixuda aromatitzada (us recordeu que la vaig fer l'altre dia?) el pimentó picant i l'oli per sobre. Li poso uns pinxos de fusta i....
BON APPETIT! No en va quedar ni una engruna!

1 comentari:

Carlos ha dit...

Hola Cristina me llamo Carlos, vivo en Argentina el año pasado estuve en Barcelona y esta receta me recuerda aquellos días, te felicito por tu blog, soy aficionado a la gastronomía y estoy iniciando mi blog, te invito a que lo recorras.
http://laboratoriodecocina.blogspot.com/
Gracias.