dimarts, 17 de juliol del 2007

AMANIDA DE LLENTIES AMB CEBA

La meva mare fa sovint aquest plat a l'estiu però no sé del cert el seu origen. Potser és de la Mare? (la meva àvia paterna).













Amanida de llenties amb ceba i vinagre de mòdena

1/2 kilo de llenties
2 cebes grans
sal
oli
vinagre de mòdena
Pimentón vermell
alfàbrega

Un cop cuites les llenties i fredes de la nevera, tallem la ceba fen fina o no... dependrà si ens agrada o no trobar-la. Les afegim a les llenties, hi posem oli, vinàgre de mòdena, sal i pimetó vermell i les deixem uns minuts abans de menjar-les perqùe cada cosa agafi l'aroma de l'altre.
BON APPETIT!

I parlant de llenties... he trobat per internet, recetaris en français que ens podem descargar al web de les llenties verdes "dupuy" http://www.lalentillevertedupuy.com/iiii_livret_recette.html
Segur que n'hi ha alguna d'interessant a fer, ara m'ho miraré...
Cada vegada que vaig a frança compro llenties d'aquesta casa, son boníssimes. A l'escola de cuina també en venen. També faig servir el recurs de comprar-les fetes al mercat.

1 comentari:

Chis ha dit...

mmm... té bona pinta. A mi les llenties mai m'han atret, perquè a casa, sempre s'han cuinat amb caldo i verdures i després al plat amb pa per absorbir el caldo. Fastigós 100% per al meu gust.
Però les llenties així, en amanida, sempre m'han atret. Suposo que pel trauma de les de casa mai me'n faig. El que sí que m'interessa és això de la llentia verda. Suposo que m'entrarien millor ja que som una apassionada dels pèsols.
Noia, m'interessa molt aquesta visió teva entre catalana i francesa. hehehe. un petó des de Mallorca.