dimecres, 12 de setembre del 2007

PÈSOLS AMB CEBA I BACON

De tant en tant, aquest plat sempre em vé de gust.
Particularment m'agrada molt la ceba reduida per la paella;
una mica de tomàquet, all, bacon i pèsols (per cambiar dels pèsols en estofats o paella).
Aqui el pèsol guanya en importància i és el màxim protagonista.











Aixi que començem a tallar all i ceba, la daurem. Un cop daurat hi afegim un tomàquet picat i bacon tallat finament. Ho deixem reduir una estona a foc lent i finalment hi posem els pèsols.
Quan veiem que els pèsols estan fets, daurats i que han agafat els sabors de la ceba i el tomàquet. Ja ho tenim llest.

Els he fet per dinar per la meva mare i m'ha dit que estàven bonísssims. És interessant tenir pèsols a la nevera o al congelador per si algun dia tens un imprevist (com avui que la nevera de la meva mare era gairebé buida. Normalment es al revés, la meva és buida i la seva és plena).

Aquests pèsols jo me'ls menjo com a entrant (sobretot a l'hivern) o fins i tot com a plat únic. Crec però que el seu lloc seria com a acompanyant d'un bon filet de vedella, en petita quantitat es clar. Que us sembla?
BON APPETIT!

5 comentaris:

Ro ha dit...

Em sembla que un dia d'aquests faré aquesta recepta per sopar

Anònim ha dit...

Aquesta recepta m'ha agradat molt. Volia fer pèsols amb pernil i ja em semblava a mi que algun coseta més s'hi havia de ficar. Hi posaré la ceba i la tomata.
... I per segon un tall de llom adobat, o potser tot junt i serà plat únic... ja ho veurem!!!

Merci!

Anònim ha dit...

que bo!!!

Joan Solà ha dit...

Hola. I els pèsols són frescos, congelats, o de conserva? jo tinc pèsols frescos.

Joan Solà ha dit...

Hola.
I els pèsols són frescos, congelats, o de conserva?
Jo tinc pèsols frescos...