diumenge, 29 de juliol del 2007

SARDINES EN ESCABETX

Aquest és un dels plats preferits de l'Ignasi i el seu pare en fa de tant en tant quan sap que li farà una visita. La Tata (l'àvia de l'Ignasi, una persona entrenyable que viu amb el meu sogre) també li agraden molt i en menja per esmorzar amb pà.
Així que vaig voler-ne fer per fer-li una sorpresa però no vaig saber trobar la recepta adequada i, és quan li vaig demanar al meu sogre, la seva. Després l'he vist per internet en moltes ocasions però n'hi ha tantes i totes molt diverses.... i he fet un pupurri d'unes quantes.


SADINES EN ESCABETX












Per fer aquest plat, necessitem
1/2 kilo o kilo de sardines
Farina
Sal
Oli
Alls (una cabeça)
1 fulla de llaurer
Pebre negre i vermell (no molt)
Pimentó vermell
Vinagre de vi (un vas)
Aigua
Branquillons de farigola

Netegem les sardines, les enfarinem i previament salem la farina. Les posem a fregir amb oli ben calent on hi haurem posat una fulla de llaurer i 5 alls picats i reservem les sardines en una caçola de fang. A dins el mateix oli, li afegim els branquillons de farilola, 5 alls sense palar però si aixafats, 1 vas de vinagre de vi i un bon got d'aigua i bastant de pimentó vermell i la farigola que li deixa un sabor únic! Ho deixem coure uns minuts i ho retirem del foc i ho abocaquem tot a sobre les sardines. Si no queden cobertes, afegir-hi una mica d'aigua i/o una mica més d'oli.

Hi han receptes que et diuen de posar-hi farina al moment de coure l'oli amb els alls i el vinagre perquè agafi consistència però llavors la farina absorveix els liquits i queda tot consisten. Va a gustos...
BON APPETIT!

6 comentaris:

bescale ha dit...

Acabades de fer !!!

és la primera vegada...

[img]http://img835.imageshack.us/img835/706/sardinesescabetx.jpg[/img]

Unknown ha dit...

Fantastic!!! I han queda bones?

bescale ha dit...

M'han dit que al cap d'un parell de dies son encara millors ... no les he provat encara ... ja us comentaré el resultat

Unknown ha dit...

Si, és ben cert!

bescale ha dit...

Bé ... la veritat !
per ser la primera vegada que les faig ... molt bé... m'hi ha faltat una mica de vinagre (sem va acabar)

És una recepta estupenda ... Felicitats i espero poder seguint fent receptes de les que aconselleu en aquest blog !!

Salutacions des de Granollers

Unknown ha dit...

Me n'alegro molt! Gràcies!

i jo espero tornar a tenir temps de posar-ne unes quantes més....