dilluns, 10 de desembre del 2007

PASTIS DE XOCOLATA NEGRE

Aquest pastís, va ser un dels plats que va fer la Covadonga. És pels qui els agrada moooooolt la xocolata, la veritat és que estava boníssim. Tot i ser calòric, va volar. Aquest, és la meva versió feta a casa.










Per fer aquest pastís necessitem:
200 grms de xocolata negre
200 grms de sucre
200 grms de mantega
una cullerada de farina
4 ous

Per la cobertura:
200 grms de xocolata
50 grms de mantega
+ la decoració

Fondre la xocolata amb la mantega al bany maria o al microones. Personalment, m'agrada més fer-ho al bany maria, així controlo el que passa i puc anar remenant.
Apart, batre els ous amb els sucre i incorporar la cullera de farina. Barrejar aquesta mescla amb la xocolata. Col·locar-ho en un motlle engrassat amb mantega i enfarinat (treien sempre la farina que sobri) i coure-ho, uns 30 minuts a 180 graus.
En aquest cas, no ens interessa batre les clares a punt de neu, ni posar llevadura perquè volem que sigui dens.

Per la cobertura del pastís, tornem a fondre la xocolata al bany maria amb la mantega i escampar-ho per sobre del pastís, un cop desmoldat. BON APPETIT!

5 comentaris:

Gemma ha dit...

Uf, que contundent! Sembla u brownie però amb cobertura de xocolata, oi? L'has provat de fer a casa?

Unknown ha dit...

Gemma

Aquest es el que vaig fer jo a casa. Si, a mi també em va recordar el browni.

Boston1955 ha dit...

Uiiiiiiiiii, Cristina, que booooo. I jo que soc xocolatera.
Et contesto per aqui per lo de les botigues, compro a Barcelona, a Terrassa si vaig de viatge, vaja semblo posesa i magatzemo coses i a vegades no en faig us.
El pobre Amoret tè una paciencia de Sant.
Cristina, perdona les meves faltes en Català, es que soc de l'epoca anterior al Català

Gemma ha dit...

Doncs si aquest és el de casa, t'ha quedat de pofezioná! ;) Felicitats!

Unknown ha dit...

boston
No pateixis, el meu catala també es macarronic, ja que el barrejo amb el francès. De vegades, fins i tot expressament! jajaja
A quines botigues vas de barcelona?
jo per vinçon i despres als cofacs
Podriem fer una sortida juntes amb la Gemma. Seria genial! Tapuntes Gemma. ANIMUUUUS BOSTON :D

gemma
Bé, amb tant de nivell al meu voltant, vaig pujant esglaonets ;-)