dimarts, 11 de desembre del 2007

BUNYOLS D'ESCARXOFES

I com de costum, l'Ignasi arriba a casa i em diu que no hi ha res per sopar! Obro la nevera i està plena de verdures i els dies van passant, però ell no les utilitza. Això si, després diu que ha de fer dieta. Ai senyor quina paciencia! Aquesta setmana he rescatat les escarxofes abans d'haver-les de tirar. I com si es tractés de fer sopar per un nen petit, les he "amagat" a dins d'un bunyol de farina i ou.










Per fer aquests bunyols necessitem:
escarxofes
ou
farina
sal i pebre
oli per fregir

He tret les fulles mes grosses i menys tendres. Les he tallat gairebé pel mig per treure les puntes que són dures i despres les tallat a talls fins de mig centímetre. He tret una mica el cor si aquest ja era aspre i només m'ha faltat embatumarles.

En un plat apart, he barrejat l'ou amb sal, pebre i farina. He anat afegint farina, fins tenir una pasta homogènea. Fiquem d'un en un, els grills d'escarxofa a dins la pasta i quan tenim l'oli calent, les trec de la pasta i les poso a dins l'oli. Aneu en comte amb l'oli! Un cop cuites, les poso sobre un plat que tingui un paper de cuina secant per treure l'oli sobran del fregit.
Afegeixo per sobre sal i pebre un altre cop i ho servim d'acompanyament d'un segon plat o de pica pica. BON APPETIT!

3 comentaris:

enric ha dit...

La meva mare en feia tot sovint, d'aquests bunyols i, en canvi, ara, fa anys, però anys, eh?, que no en menjo..., i tant que m'arriben a agradar!

M'han vingut al cap tantes coses amb aquest "post"!

Anònim ha dit...

prova a fer lo mateix pero mesclant farina, aigua y sal.
A casa sempre ho hem fet així.

Unknown ha dit...

Enric
ostres doncs potser prové de la meva bessant "badalonina"? ;-)

Sonia
Si, aquesta recepta també l'haig de fer. Nosaltres ho acompanyem amb tiretes de bacon. També queda mot bo! :P