dijous, 4 d’octubre del 2007

CREMA DE PASTANAGA

A la meva mare no li han agradat mai les sopes, potser perquè el meu pare quan arribava l'hivern, feia durar les sopes durant setmanes, fent-li fer xupxup durant hores i afegint-hi tot el que trobava per llençar-hi i, a més a més aigua de manera indefinida. Fins que la meva mare ja cansada de tanta sopa, la tirava abans que no tornés a creíxer.

Aixi a casa, van neíxer les cremes de verdures casolanes de la meva mare i una de les que més han triumfat, ha estat la de pastanaga. En estava tant orgullosa de la crema de pastanaga, suposo perquè rebia molts elogis fins que un dia que no tenia temps a fer-la, li vaig donar les instruccions a l'Ignasi de com fer-la. Evidentment ell, com es diu en francès "il n'en fait qu'a sa tête" i va fer el que li va semblar i va començar a posar una mica d'això i allò altre...
Em vaig enfurismar! No només, no havia seguit les meves instruccions, sinó que ademés la seva crema de pastanga era infinitament més bona que la mevaaa! jajaja
Així que ara la fem amb el "seu toc". El punt final, és aquest rajolí de soja que vaig veure un dia quan vaig demanar crema de pastanaga, al restaurant Semproniana (llàstima de web).















Per fer aquesta crema necessitem:
1 kilo de pastanaga
aigua
oli
vinagre
sal
(quesitos o crema de llet) segons la versió
soja
pimentó vermell
comí
1/2 fonoll segons la versió
patata (si volem també pero jo no en poso, la meva mare si)
1 fulla de llaurer

En l'olla a pressió, hi poso fonoll tallat a bocins, les pastanagues pelades i tallades, les herbes i una fulla de llaurer. Un cop cuit al vapor, treiem la fulla de llaurer i ho passem tot al turmix. Li afegim una miqueta de comí, sal, oli, vinagre i pimentó vermell.

Normalment li afegeixo una capsa de quesitos Kiri o crema de llet però hi han hagut dies que no en tenia i ens ho hem menjat aixi tal cual que també és molt bona.

Per acabar, un rajolinet de soja per donar-hi un gust diferent i color amb unes fulles de fonoll per guarnir. Si no ens agrada la soja i no li hem posat Kiri, podem afegir-hi per sobre, formatge ratllat sec (tipus granapadano o parmegiano o algun dels espanyols que també són boníssims).