dijous, 5 de juliol del 2007

RATATOUILLE

Aquest plat el vaig apendre a fer amb la meva àvia Mamy. Ella era d'origen Suissa Alemana. Els seus pares van viure molts anys a St. Gallen i a Malans. Passaven les vacances a Jenins (el poble de costat, de Maienfeld, el poble de la Heidi). Es va casar amb el meu avi que era françès però la curiositat és que es van coneixer a Porto (Portugal).
Aquesta és una de les seves receptes franceses que segurament va conéixer a través de la meva besàvia Paula? Durant molts anys va tenir un hort a les faldes del Pirineu françès, on sortia gairebé tot el que menjavem. Mai més he menjat tant bé com en aquella època de l'hort a casa. Ho trobo a faltar.

La meva mare i jo seguim fent la Ratatouille i l'Ignasi me la demana sovint. Aqui teniu la recepta de la ratatouille....














RATAOUILLE

1 Kl de carbassons pelats i sense les puntes (perquè pot amargar el plat)
5 pebrots vermells
5 pebrots vers
3 cebes
4 aills
5 tomàquets
bacon tallat fi
Oli
sal
Alfàbrega (si pot ser fresca, millor)

És poden afegir i/o canviar ingredients. Per exemple, de vegades li afegeixo fonoll i sempre li poso pebre vermell o una fulla de llaurer. Segons el que posem o treiem, agafarà un color o un altre.

Per començar... Faig coure el bacon amb oli en una cassola gran i alta i un cop daurat, li poso l'all i la ceba picada tot junt. Mentres és va fent l'all i la ceba, vaig tallant a daus (1 centímetre), tomàquets, pebrots i carbassons. Piquem l'alfabrega. Ho posem tot a la caçola i tapem. Remenem de tant en tant perque no s'enganxi i ho deixem a foc lent durant 2 o 3 hores perquè faci xup xup. Deixarà anar aigua i més aviat ha de quedar caldós.

No sucar-hi el pà és un disbarat!

Consell. Jo ho faig a les vigilies de menjar-ho, perquè recalentat és encara més bo.
BON APPETIT!

3 comentaris:

Elvira ha dit...

J'adore la ratatouille froide au retour de la plage! Quel délice! :-)

Unknown ha dit...

ouiii! moi aussi. Et j'adore l'acompagner avec du bon pain.

enric ha dit...

Déu del cel! Quin goig!... I amb el que m'arriba a agradar a mi sucar pa! No crec que trigui gaire a fer-la i, quan ho faci, ja et diré què tal.