dilluns, 8 d’octubre del 2007

PANETS

Sequint les instruccions del blog de la Marta i el seu llibre de Francisco Tejero (gràcies Marta per fer-me coneixer aquesta web). Això si, panets de 60 grms, a casa meva, van dir que no eren per hamburgueses, sinó que més aviat per fer entrepanets per alguna festa d'aniversari! jajajaj












Necessitem doncs:
1 kl. de farina de força
550 ml d'aigua
20 gr de sal
40 gr de sucre
30 gr de llet en pols
100 gr de mantega
10 gr de llevadura seca
llavors de sèsam (que l'Ignasi no en saber trobar per tot el barri i vaig posar ametlla ratllada)

Vaig amassar a mà tot fins a obtenir una massa elàstica i fina (donant-li cops, que és veu que li va molt bé. Segons vaig a pendre a Suissa). És fa reposar la massa durant 10 minuts. Dividir la peça en 60 grams (em van sortir moltes boletes!) Sort que tenia el millor "pinxe" del món, el Edu. Col·locar-les a sobre una safata, i després de 5 minuts, aixafar-les. Humidificar-les amb aigua i un pinzell i aplicar-hi el sèsam.

Fer fermentar la pasta pero a la recepta de la Marta no diu quan de temps, aixi que li vaig deixar mitja horeta o una mica més.
En el blog de la Marta, també hi diu "Hornear sin vapor a 230ºC durante 12 minutos" però a mi, se'm començaven a cremar (potser en vaig voler posar masses pisos i vaig baixar el foc a 120 i ho vaig deixar més de mitja hora. Potser hagués hagut de fer el truc de posar-hi mongetes seces a sota perque no es cremessin i no posar-ne tants de cop? potser si). De totes maneres, van quedar boníssims!
BON APPETIT!

7 comentaris:

Carlos ha dit...

Cristina que bien se ven, te felicito imagino el sabor.

Gemma ha dit...

Quina feinada a fer boletes! Sort del pinxe, que si no... :)
Ja veig que t'acabaràs comprant una panificadora...
Com van quedar de textura aquests panets? M'agrada la idea de la llet en pols, quasi que deuen quedar com un brioix, oi?

Marta ha dit...

Quin honor, els meus panets en aquesta casa!!!

Les llavors de sesam les trobarás en qualsevol herboristeria, al C.I. i als supermercats grans (en la secció de dietética)

La fermentació de la massa es fins que doblen el volum. Jo els tinc més o menys una hora. Pero és a ull

I el meu truc per a que queden perfectes es tindre molt calent el forn i possar un sol pis, i fer varies fornades. Prova a possar al sota una fulla de paper de forn.

Ja hem dirás com t'han eixit els proxims!

Besets

Unknown ha dit...

merci d'être passée sur mon blog!! je ne comprend pas ta langue mais tes petits pains ou gateaux sont vraiment très beaux!! biiiises micky

Unknown ha dit...

Gemma

Si em compro La Kitchen Aid o la keenwood, es precisament per no comprar-me la panificadora.... pero ja veurem... jejeje

Doncs a mi també m'ho semblava per les fotos de la Marta però no, tot i que no ho vaig enfornar com ella.
La proxima vegada, tindré més paciencia i enfornaré plata per plata! FORN, LA QUE T'ESPERA! ;-)

EL QUE QUEDA COM MES BRIOX, es l'altre tipus suiss. Es una barreja dels dos tipus de pa.
PETOOONS!

Marta ha dit...

He provat aquest cap de setmana a fer-los amb la meitat d'ingredients i a donar-li un pés de 90-100 grms. Molt millor. Prova-los i veuràs

Besets

Unknown ha dit...

Marta

Que vols dir? amb la meitat de quantitat?