dissabte, 24 de novembre del 2007

BUNYOLS DE BACALLÀ

Buscant receptes per el HEMC de bacallà que ha preparat la olla suiza per aquest més de març, He estat mirant alguns dels llibres que tinc (mica en mica vaig fent una bona biblioteca culinaria) i el problèma ha estat triar una recepta de bunyols de totes les que he trobat, totes ben diferents, les unes de les altres. Finalment la recepta que he escollit, l'he triat del llibre La Cuina del Bacallà perquè no portava patata pero si farina. Un altre dia, provaré una recepta que he trobat a internet i que diuen que és la recepta típica dels Bunyols de bacallà a València que aquesta en canvi, porta patata en comtes de farina.

Abans però us explicaré que entre l'edat dels 13 i 15 anys, vaig estar menjant diariament bunyols de bacallà. No sabria dir-vos perquè em va agafar aquesta "adicció" per dir-ho d'alguna manera. A l'escola, menjava el primer plat fet per a ells, pero el segons i els postres m'ho portava en una fiambrereta de dilluns a divendres. Un dia la meva mare em duria fer bunyols de bacallà i va ser suposo desde llavors que li demanava diariament bunyols. Vaig estar menjant-ne durant molt de temps i la meva mare insistia a fer-me altres coses però jo li seguia demanant bunyols. Després d'aquella època, on suposo que els vaig avorrir i amb raó, vaig estar mooooooolts anys sense tornar-los a tastar fins fa ben poquet on em tornen a venir de gust, pero només de tant en tant...











Per fer aquests bunyols necessitem:
250 grms de bacallà esqueixat
200 grms de farina
10 grms de llevat
125 cc de llet
all i julivert
sal i pebre

En un gran bol hi posem la farina, el llevat i la llet i ho barregem fins a fer una pasta homogènia. Hi afegim el bacallà ben esqueixat amb l'all i el julivert picat finament. Seguim remenant. Si no voleu tenir les mans enganxifoses, amb l'ajuda de dues culleretes, aneu fent les boletes i les poseu en la fregidora amb l'oli calent perquès és facin, però atenció a que tampoc se us cremin per fora i es quedin crues per dins.
Un cop fetes, les deixeu en una plata amb paper de cuina perquè absorveixi l'oli sobrant.

És pot acompanyar amb amanida o bé amb salsa de soja.
BON APPETIT!
hemc16 - bacalao

1 comentari:

enric ha dit...

Tot i que acabo de dinar, no et pensis, no, que de bona gana no en picaria uns quants d'aquests bunyolets!... I és que el bacallà, sigui com sigui, m'agrada moltíssim.